21 september 2005

Tigermössa

kotte har gett mig en mössa som är jättesöt! Den är stickad med rosa och vita ränder, och så har den öron :D Det är min tigermössa. På bilden syns Emil med mössan. Öronen är bäst. Jag har haft på mig mössan nästan oavbrutet i flera dagar nu, med undantag för när jag var i skolan. Jag har till och med sovit med den.

Jag har en rosa tigernalle också. Den har inga ränder, är inte lika böjd som en tiger ska vara och har tre fastnålade snörsvansar - men det är ändå en tigernalle. Det är liksom insidan som räknas... Nallar har fluff på insidan. Tigrar har också fluff på insidan eftersom det är vad de lever av. Alltså kan vi dra slutsatsen att nallar och tigrar egentligen är samma sak, ränder eller inte. Men jag glömde tigernallen hemma hos Daniel. Men den är nog jätteglad ändå eftersom den får flyga omkring i hans rum så länge :)

Inga kommentarer: