31 maj 2008

Vem får den nya rollen som Bilbo?

Enligt Daily Express är James McAvoy (Narnia, Last King of Scotland, Atonement, mfl.) en av de högst tippade för huvudrollen i den kommande filmen The Hobbit. Det tycker jag låter väldigt lovande! Att se Ian Holm återvända till rollen vore trevligt för att få lite konsekvens mellan filmerna, men jag skulle nog vilja hävda att han är för gammal.

Något som gör mig lite skeptisk till trovärdigheten i uttalandet är att de han anses mer populär än är Jack Black och Daniel Radcliffe. Då är det plötsligt inte lika smickrande att stå överst på listan. Å andra sidan så har Jack Black viss erfarenhet av rollen som ringbärare, så det kanske inte vore helt dumt ändå ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj jag har inte sett den filmen! Men visst är det både tråkigt med om det är en för gammal skådis eller en helt ny skådis som spelar! Hoppas dem hittar en lik eller dem lyckas få historien bakas in med hans ålder.. Ah om du förstår! :)

Wilhelm Raab sa...

Jag har ingen aning om vilka folk är, mer än han som spelade förur. Och jag bryr mig inte. Men jag tycker om att skriva.