21 maj 2008

Frysen full...

Idag har jag varit ledig! Det ledde till en plåt med panpizza. Det blev sex bitar med olika kombinationer av oxfilé, champinjoner, tomater, mozzarella, fetaost och skinka. "Rester" med andra ord. Av tomatsåsen blev det även över 1-2 portioner blivande tomatsoppa.

Medan pizzan var i ugnen passade jag på att slänga ihop en daimkaka. En enkel sockerkakssmet för att inviga min nya kakform med löstagbara kanter. Denna toppades sedan med smörkräm och hackad daim.

Kakan var väldigt sliskig, så även om den var god blev jag väldigt sugen på någonting lite saltare såhär framåt midnatt. I brist på chips bestämde jag mig för att göra vitlöksbröd på några överblivna rostbrödsskivor jag hittade i frysen (av någon anledning har vi alltid flera paket rostbröd med bara 3-4 skivor kvar liggandes). Så nu har jag även en påse med vitlökssmör i lagom stora portionsbollar i frysen!

En lagom produktiv dag på matfronten. Synd att jag inte fått någonting vettigt gjort i övrigt!

Inga kommentarer: