25 maj 2008

My Humps

Som jag skrev i föregående inlägg så tycker jag att det är lite trist när musikframträdanden baseras på att sex säljer. Det ger intrycket av att musiken är så kass att man behöver täcka över den med snygga tjejer som åmar sig framför kameran. Jag är bland annat inte något större fan av hip hop-videor med coola blingblingkillar som omges av dansande halvnakna tjejer med inzoomade rumpor.

Därför tyckte jag att det var otroligt roligt när jag snubblade över den här videon med Alanis Morissette, en av mina favoritartister. Det är en remake av Black Eyed Peas musikvideo My Humps (originalet kan du se här).

1 kommentar:

Anneli sa...

Hiphopvideos med rumpskakande kvinnor och blingblingrappare har inte jag heller någonting till övers för - men just My Humps tycker jag känns riktigt ironisk, och därmed får den godkänt.