06 mars 2008

En ny värld öppnar sig för moderaterna

I SvD idag kan vi läsa lite kort om den organisatoriska förnyelse som kommer att revolutionera politiken i Sverige. Strategin presenterades idag på en presskonferens av Fredrik Reinfeldt med tillhörande partisekreterare. Målsättningen med denna strategi är att de förtroendevalda ska besöka verkligheten. 3000 verklighetsbesök ska göras de närmaste åren. Det var på tiden!

Mitt spontana intryck är att det är tragiskt att våra politiker måste schemalägga sina möten med vardagen. Å andra sidan är det bättre än att inte se sig om överhuvudtaget. Tyvärr blev jag lite besviken när jag kom till sista raden i artikeln, ett uttalande från vår käre Fredrik:


- Vi kommer att ha synpunkter på vilka vi skickar ut. Det är inte så att jag tror att varenda moderat vi ställer på benen imponerar på en grupp förskolelärare i barnomsorgen, det tror jag inte ett ögonblick på.
Syftet var alltså inte att förbättra det egna arbetet, utan att imponera på de svagare delarna av samhället. De verkliga platser som ska besökas är nämligen äldreboenden, skolor, sjukvård och kvinnojourer. Jag anar en koppling till svaga väljargrupper här ...

Inga kommentarer: