18 mars 2008

Bloggar jag läser

Eftersom jag inte läser några böcker tänkte jag ta och lista de bloggar jag läser istället. För att hålla koll på dem använder jag mig av Google Reader, den av Googles tjänster jag uppskattar mest efter mailen. Några av dem följer jag för att de är intressanta, roliga, fina, vettiga eller helt enkelt skrivs av någon jag är bekant med. Däremot är det inte så många av dem som faller inom den "seriösa" kategorin. Rena politikbloggar tycker jag är ganska tråkiga. Däremot brukar jag slänga ett öga på de länkar som hamnar brevid artiklar jag är intresserad av, på DN och SvD.

Men här är hela listan! Tipsa gärna om jag har missat någon jag känner eller borde gilla.

Arianrhod - Marias bokblogg.
A Softer World - Konst helt i min smak.
Barnfamilj.se - Började jag följa för att jag av en slump kom in på ett recept jag gillade där.
Caroline Bill - Pappas flickväns dotter berättar om vad hon gör på dagarna.
dialog.stockholm.se - Arbetsblogg för att få in feedback på nya stockholm.se
Djävulskattungen - Skriver smarta saker om lite av varje, mycket fokus på spel.
Dr. Andie - Skriver tankeväckande och fascinerande om relationsanarki.
Från huvudstad till världsstad - Kultur- och idrottsborgarråd Madeleine Sjöstedt bloggar om vad som är på gång.
Gnällspik - Gnäller mest.
Grananders Matdagbok - Får det att vattnas i munnen.
Great Scott - Recenserar filmer och betygsätter dem i förhållande till liknande filmer.
Interacting Arts Blogg - Senaste nytt från en mycket intressant grupp människor.
isobelll - with 3 l - Isobelll om sitt liv och lite av varje.
Katastrofala omslag - Bilder på katastofala skivomslag.
Lydia - Syrrans kompis som skriver väldigt mycket om ingenting.
Maniac Media - Sven Bergersjö skriver intresseväckande om lite av varje.
* Muffels Sida * - Min yngsta lillasyster, Anna.
Månskensdans - Johan bloggar om litteratur och språk.
olol teh fogbl0g!!1 - Fogge om sitt liv och sin 101-lista.
Om barnen och livet i allmänhet - Simpel men otroligt fascinerande blogg om livet som sjubarnsmor.
Om jag var din hemmafru - En underhållande receptblogg.
Ordförandebloggen - LSUs ordförande bloggar om vad som händer inom LSU.
Sara (: - Min äldsta lillasyster bloggar om sitt liv, sin dotter och sina hundar.
The Hobbit: The Official Movie Blog - Nyheter som rör inspelningen av Hobbit-filmerna. Tyvärr dött än så länge.
Tjuvlyssnat - Citat som då och då är riktigt roliga.
Tjuvtittat - Fåniga bilder, som tyvärr väldigt sällan är kul.
Ung Farbror - En mycket intressant blogg om mode, hattar och mat.
Vad är grejen? - Småroligt och tankeväckande om dumma saker.
Vildvittra - Dagbok och fotoblogg om lite av varje.
Warpdrive - Citat från IRC-världen som då och då är roliga.

Inga kommentarer: