21 januari 2008

Vecka 3

Förra veckan var en väldigt intensiv vecka med många nya saker. Utöver att jag gått upp före 9 varje dag och hållit igång med lite av varje tills jag gått och lagt mig framåt 2-3 så är det här veckans större händelser:

Måndag
Lunchmöte för att diskutera internetbaserad organisering i Sverok. Detta är någonting jag tycker är otroligt viktigt att diskutera, så det är trevligt att det finns en grupp som ska arbeta med det de närmaste månaderna. Jag hoppas att den fungerar bättre än de tidigare försök som gjorts!

Framåt kvällen var det årsmöte med Stockholms spelkonvent. Ett relativt intetsägande standardmöte. Efteråt fick jag däremot en massa hjälp av en otroligt duktig Åsa, inför ett föredrag om datorspelande som jag ska hålla om ett par veckor. Väldigt välbehövt och snällt och bra!

Tisdag
På tisdagkvällen blev jag medbjuden till Kungliga Operan för att se Siegfried tillsammans med Johan. Det var väldigt trevligt, för det är en sådan sak på min lista över saker jag ska göra som jag förmodligen aldrig hade fått tummen ur och gjort annars. Tyvärr måste jag konstatera att opera nog inte är någonting för mig. Jag har ingenting emot sången eller den pampiga musiken, men den otroligt långsamma berättarformen var frustrerande. Jag kommer nog att hålla mig till musikaler i fortsättningen.

Onsdag
På onsdagen drog jag igång arbetet med att städa förrådet på Sverok Stockholms kansli! Ett stort antal personer ägnade ett stort antal timmar åt att städa en flera år gammal avdumpningsplats. Bara här kan man hitta föremål som inte ens går att lista ut vad de är för något. Vi undvek att gå igenom de många hyllmeterna nödvändiga och mindre nödvändiga och inte ens intressanta pärmar, utan koncentrerade oss på allt annat. Efter att ha slängt plåtskrot, en kartong med gamla intorkade målarprylar, en kubikmeter infomaterial som passerat bäst före-datum för många år sedan och diverse annan skit så har vi halverat innehållet i förrådet. Bra jobbat!

Torsdag
På torsdagen blev jag bjuden på lunch av Studiefrämjandets i Stockholm verksamhetsledare. Tillsammans med ytterligare fyra personer från olika delar av Studiefrämjandet diskuterade vi Sverok, Studiefrämjandet och hur vi ska arbeta i framtiden. Väldigt givande och kul med bra människor.

På eftermiddagen blev jag bjuden på fika av Lars Ahlin från Södertälje kommun. Han är otroligt cool. Tillsammans med Pierre från Telgelajv diskuterade vi det lajvprojekt som just nu pågår i ett par av mellanstadieskolorna i Södertälje. Vi pratade också mer generellt om spel som utbildningsform. Den här sortens människor får mig att känna hopp för världen.

Fredag
På fredagen var jag ledig. Men jag skrev ett nummer av Zworq, Sverok Stockholms distriktstidning, som John var jättebra och tryckte sedan så att jag slapp göra det!

Lördag
På lördagen gjorde jag två goda gärningar. Först släpade jag mig till kansliet tidigt för att hjälpa en lajvförening från Göteborg att trycka sitt medlemsblad, eftersom Sverok Väst har blivit av med sin superskrivare. Det gick snabbt och smärtfritt, så jag hann med att göra en massa annat jobb på kansliet innan klockan ens blev eftermiddag.

På kvällen hjälpte jag föreningen Revation-Gaming att hålla konstituerande årsmöte. Det var inte många medlemmar där, men det fåtal som deltog i mötet var aktiva och kom med synpunkter. Att hålla årsmöten åt föreningar är väldigt effektivt och bra, eftersom man samtidigt diskret kan agera lärare och förklara precis vad det är man gör och varför. Jag funderar på att börja ta ut arvode för det. 500 spänn så håller jag i ert årsmöte, hjälper till att skriva protokollet efteråt och ställer upp på IRC-/telefonsupport i ett år. Bra deal?

Söndag
Och på den sjunde dagen ägnade hon sig åt verksamhet. På söndagen gjorde jag något så vågat som att kasta mig iväg till Rotebro för att spela rollspel med ett gäng killar jag aldrig träffat innan. De hade sökt en ny spelare på Sveroks forum, och jag tänkte att det kunde ju bli kul. Mest är det nog en tanke om att jag behöver utvidga mina umgängeskretsar lite. Skaffa ett socialt skyddsnät utifall att jag skulle få för mig att jag behöver släppa Sverok, och andra, i framtiden.

4 kommentarer:

devilkitten sa...

*Pfft* Du behövde ingen hjälp, du hade minst lika många bra idéer på egen hand. Så det så.

Men jag håller med om att SSK-mötet var väldigt intetsägande. Bara att hoppas att det blir bättre nu på torsdag när det är dags att dra igång arbetet. Du har inte lust att sitta med i konventsledningen för SSK? =)

devilkitten sa...

Och den där första meningen lät lagom nedlåtande. Det var inte meningen =P.

Hatar när folk klappar på huvudet. Och så gör jag det själv... Typiskt...

Nina sa...

SSK-ledning är ett stort nej fram tills jag vet hur det blir med Sverok nästa år ;) Men om det finns något annat jag kan hjälpa till med så är det bara att säga till!

Anonym sa...

Tur att du har en blogg så att jag vet var jag har dig!! Puss. Love You!!