03 januari 2008

Coop chokladpraliner

Jag fick en chokladask i julklapp, Coop Praliner 500 g. Jag funderade på att försöka spara den, men igår när allt annat julgodis tagit slut kunde jag inte motstå frestelsen längre. Jag öppnade asken och blev otroligt positivt förvånad!

Man kan lätt få intrycket av att Coop är ett lågkvalitetsmärke vid sidan av mer traditionella askar av samma kaliber, såsom Aladdin eller Paradis. Det som överraskade mig var att Coops ljusa chokladpraliner inte innehåller en enda onödig sorts pralin!

Tvillingnöt
Kanelpralin
Nougat med nötter
Mandelchoklad
Toffeepralin
Pralin med nötnougat
Nougat
Tryffel
Pralin med kokossmak
Marsipankrokant
Nougat med apelsinsmak
Mandelnougat

Inga romrussin eller körsbärslikör eller andra bitar som inte är särskilt goda men som man ändå är tvungen att äta när alla andra är slut! I den här chokladasken är alla bitar lika goda, även om kanelpralinen var en aning suspekt. Den rekommenderas verkligen!

Läs även andra intressanta tankar kring , ,

2 kommentarer:

pöniz sa...

Jag tyckte personligen att Coops ask var bara nästan lika bra som Alladin. Jag älskar romrussinen och den där körsbärspralinen! Och tvillingnöten hade massa onödig nougatkräm i sig, så det blev inte samma knaprighet som Alladins trillingnöt. Coops röda ask har iaf körsbärspralinen (jag kommer inte ihåg om de har romrussinen också), men den var inte lika god som Alladins. Tyvärr. Mitt betyg på blir lite lägre än så. Dock får man valuta för pengarna, för prisskillnaden är väl ganska markant har jag för mig?

Anna sa...

jag tycker iallafall att coops chocklad är väldigt god för JAG gilla inte alla dom där med kaffe och romrussin och vad det nu är. Jag tycker bara att coops kanelnågot smakar lite annorlunda. ^^