16 juni 2006

Internetspel

Det är asbra med spel när man har tråkigt! (Och annars också). Medan jag har varit här nere i Skåne har jag börjat spela två spel som jag egentligen hade tänkt undivika. World of Warcraft och OGame.

WoW är ganska roligt. Jag har en jättesöt nightelftjej som har asstora öron och hår i någon turkosaktig färg. Hon är jättesöt och kan hoppa och springa och döda spindlar. Man kan dansa också, det ser jättefånigt ut. Sen kan man äta äpplen eller revbensspjäll! Revbensspjäll är asgott... Det jobbiga är att ibland så går jättespindlarna ihop och anfaller flera stycken på en gång och det är inte så roligt för då dör jag. Jag har inte riktigt klurat ut vad som är nackdelen med att dö, för så fort man har dött så blir man ett spöke. När man som spöke har hittat tillbaka till sin kropp igen så blir allt som vanligt. Det är inte som i Super Mario att man har tre liv och sen är det game over liksom...

OGame är ett mycket konstigare spel. Där ska man ha planeter och bygga hus och rymdskepp och laserkanoner. Jag har tre planeter som heter Rosa Fluff, Tiger och Frr. De är asbra! Erik tyckte inte att man kunde ha ett namn som Rosa Fluff när man ska ta över världen, men det tycker jag att man visst kan! Det som är bra är att Wille är asduktig på OGame, så han kan hjälpa mig en massa. Men nu börjar jag klara mig alldeles själv! Det var inte så krångligt som det verkade från början. Det dåliga är att Palmen också har börjat spela, så han har aldrig tid att leka med mig när han är hemma... Han bara spelar OGame och pratar OGame med Wille hela tiden! Aaaaastråkigt...

Inga kommentarer: