25 augusti 2006

Fiskpinnar

Jag har en lillasyster som heter Sara. Hon är 16 år, blond och tycker väldigt mycket om fiskpinnar. Idag när jag skulle laga middag var hon i köket samtidigt, för att laga fiskpinnar med pulvermos. Moset var rester från när hon åt samma maträtt tidigare under dagen.

Igår åt hon fiskpinnar till frukost. Sedan åt hon det när hon kom hem från skolan. Och sedan en tredje gång, till middag. Samma sak de två dagarna innan det. Totalt har hon ätit två paket fiskpinnar, 30-pack, den här veckan. Jag föreslog att hon skulle starta en fiskpinneblogg med olika recept; hennes favorit är tydligen fiskpinnar med makaroner och brunsås.

Jag frågade henne nyss om hon hade testat att fritera fiskpinnar, och det hade hon inte. Så nu har hon precis ätit friterade fiskpinnar med majonäs och gurka. Tur att jag inte föreslog brödrostsvarianten...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hur vart det? Med friterad fiskpinne?

Unknown sa...

Hur vart det? Med friterad fiskpinne?