10 februari 2009

Problemfritt att resa i Stockholm idag

"Det flyter på utan större problem för Stockholmsresenärerna, både de som färdas i bil och de som reser kollektivt", rapporterar SvD idag. Biltrafiken flyter på bra, och för kollektivtrafiksresenärerna har det bara varit ett par inställda avgångar.

Tänk att problemfri trafik i Stockholm är så ovanligt att det fått ett startsidenyhetsvärde. EU beslutar om datalagring, Australien brinner... och SL fungerar! Och så klagas det på att det inte finns tillräckligt många positiva nyheter!?

Jag kan själv vittna om att det är en bra dag att resa idag. Jag tog mig till skolan i morse, med pendeltåget, utan förseningar. Två timmar senare tog jag bussen hem igen. Den gick i precis rätt tid den också, även om jag tycker att förarbytet på vägen tog lite väl lång tid. Tyvärr drabbades jag av förseningar igår när jag reste vid samma tider, men det gäller att fokusera på nuet:

Idag flyter Stockholmstrafiken!


Läs även andra intressanta bloggar om , , .

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi. :)