05 oktober 2005

Tandkräm

Jag har borstat tänderna. Det var lite tufft för tandkrämen hade tre olika färger, det ni! Sån där Colgate Triple Action. Den smakade helt okej faktiskt och så är den jättebra för det står det minsann på Colgates hemsida.

"Colgate lanserar nu en 3-dubbelt verkande tandkräm för hela familjen: Triple Action.
Den blå/vit/gröna tandkrämen skyddar mot karies, ger fräsch andedräkt och vitare tänder. Primär målgrupp är familjer med barn, som just börjat borsta tänderna på egen hand, som lämnat barntandkrämen och nu vill prova på en fräsch, randig tandkräm."

Men jag tycker i alla fall att den där blåa tandkrämen med något slags vitt jox som nästan känns som sandkorn är bäst. Jag undrar vad det är egentligen... Jag vet inte hur många gånger jag läst innehållsförteckningen på en tandkrämstub, både på svenska och finska, utan att egentligen uppfatta vad det står.

Jag skulle dessutom behöva en ny tandborste. Jag har haft den här väldigt länge, så den börjar bli alldeles spretig. Dessutom måste det vara otroligt ohygieniskt att ha samma tandborste länge, insåg jag nyligen. Nästan äckligt till och med. Men jag har i alla fall en plastgrej som sitter runt själva borstdelen, med en rosa smiley fram och en sugpropp bak. Så kan man hänga upp tandborsten på badrumsspegeln, vad nu det ska vara bra för.

Inga kommentarer: