11 juni 2008

Vill ha!

Jag älskar musikaler! Eftersom jag kännt mig på Tolkien-humör den senaste tiden måste jag därför beklaga mig lite över att jag nog aldrig kommer att kunna ta mig iväg för att se Sagan om ringen-musikalen. Så jag sitter här och hoppas på att de släpper den på dvd så småningom! Med tanke på att de verkar lagt en del energi på att få till snygga filmklipp så kanske man vågar tro att det är i mer än bara reklamsyfte.

Särskilt imponerad är jag av det här videoklippet ur Lothlórien, som visar att de vågat ta några rejäla kliv bort från filmernas hjulspår. Väldigt trevligt och bra!



Jag blev också helt förälskad i den här sången, med mycket starkare referenser till bokens mootsvarighet. Tyvärr hittar jag inget videoklipp från denna scen!

Läs även andra intressanta bloggar om , , ,
.

1 kommentar:

carulmare sa...

Jaså, skall det bli musikal nu?

Kan inte säga att jag föll pladask, men kanske om jag kommer in i storyn lite grann, musikalens story... Men ett par av sångerna tyckte jag genast om, bl.a Wonder.

Fick en lite 'indisk' känsla ifråga om dans och dräkter. Kanske allra mest vissa handrörelser.