04 maj 2006

Mat man inte vill veta vad den innehåller

Det finns väldigt mycket som är gott att äta, typ tårta, godis, choklad, annat godis... Och mat såklart! Jag tycker om mat. Men det finns vissa maträtter, speciellt fyra stycken, som är goda men som jag nog egentligen inte vill titta närmare på.

Nummer ett: Tortellini
Jättegott att ha i sås med lite ärtor/majs/paprika-grönsaker och skinka. Små söta pastaringar, frågan är bara vad det är i dem...

På andra plats: Ravioli
Ytterligare en pastavariant med konstigt namn. Sådana där kuddar i tomatsås som man köper på konserv. Även här kan man fråga sig vad det är för konstig köttgegga på insidan...!

Plats nummer tre: Fiskbullar
Fiskbullar i dillsås, med ris till, var nog bland det bästa jag visste när jag var liten. Nu har jag inte ätit det på ganska många år, men jag hoppas att det är gott fortfarande!

And the winner is... Hot dogs!
Liksom... Vem har inte ätit råa hot dogs någon gång? Och de har inte ens tillräckligt med kött i sig för att få heta korv.

Inga kommentarer: